Fick svar

Igår när jag skulle höll på att dona i min lgh så ringer min mobil telefon , då var det studie-yrkesvägledaren från Rönnen, hon började prata om reserv intagen på skolan.
Jag blev sjukt nervös , började vandra  runt i lgh , så säger hon till mig om jag fortfarande var intresserad att gå där , läsa till undersköterska. Jag sa ju självklart ja och började små skratta , hon hörde på mig att jag blev jätte glad , så sa hon vad bra då kan du börja på måndag kl 8.30.
Jag bara tänkte herregud redan på måndag, blev nervös igen :) men nervös på ett väldigt bra sätt.
Hon började skratta i telefonen , jag började skratta för hon hörde så glad jag blev , innan vi la på så sa jag till henne du har räddat min helg !

När vi hade lagt på så började jag hoppa och studsa i lgh och ringde till mamma och pappa, några tjejkompisar, alla blev så glad för min skull. Jag behövde verkligen en positiv sak i mitt liv just nu.
Sen bara tanken på att slippa leta del-heltids jobb är underbart för att det är otroligt svårt att hitta jobb i dagens läge. Ok, jag får ju leva som en fattig student men den smällen tar jag, Jag får en bra en utbildning och jobb direkt efter. kommer välja inriktning akutvård så att jag hamnar på MAS :)

Just nu är jag faktsikt väldigt nervös i och med jag ska träffa en del nya människor på måndag , se hur min klass är :) Vad roligt att skriva klass igen hihi...Men ska bli skönt att sätta sig med böcker igen och bara göra sitt bästa.. för detta ska jag klara. Håll tummarna för mig !
Så på måndag efter skolan så ska jag direkt till arbetsförmedlingen och säga till min handledare att jag  inte behöver vara där mer, det är såååååå härligt.
Sen blir det nog att jag möter upp Johanna i stan om hon fortfarande är inne, annars träffar jag nog henne på kvällen :) Johanna har alla böcker så jag får låna dem av henne så att jag slipper köpa böcker osv, det tackar jag för gumman.
Detta ska bli så himla spännande ,roligt och nervöst :)

I morgon ska jag på hockey match nere i trelleborg , kolla på snärre när han spelar,det ska bli kul för det var länge sedan jag kollade på en match  som han var med i !


Nej nu ska jag försöka sova om det går, har så mycket tankar i mitt huvud  från topp till tå.

CIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0