Kompisen är tillbaka

Ligger och sover, så hör jag Texas när  han springer vid gardinerna , mjuar lite. Tänkte måste gå upp , kolla vad det är :)
Drar bort gardinerna så ser jag den söta tigerfärgade (orange) katten, denna sötnosen har tittat förbi innan , stått utanför mitt fönster , pratat med Texas *hihi*
Men det var riktigt länge sedan jag såg den sist, tror det var i slutet av sommaren senast.
Texas blev ju helt tokig , svansen gick fram och tillbaka. Nu får man se när katten tittar förbi nästa gång, jag vet inte om det är en tam katt för när den ser mig så backar den eller går därifrån  en bit , sen vågar den gå fram igen när den märker att jag inte gör något.
Chockad över att Texas inte fräste eller nåt  det har han gjort mot en katt när han var hemma hos Rosanna och Hubbe, men inte här hemma, det kan säkert beror på att han känner sig trygg i sin hemma miljö. men vågar inte att dom ska hälsa på varandra nos mot nos, speciellt när jag inte e själv i fall att !
Det är gulligt att titta på iallafall.





HIhi där ser ni den andra katten genom rutan



Där är den igen, jag vet att rutan e skitig hihi ,blir tvättning i morgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0