Oh my God

Vad jag har bloggat mycket idag...men tycker det e himla trevligt , otroligt skönt att skriva av sig :)
Pratade med min älskade Lotta idag, saknar henne otroligt mycket. men fick iallafall pratat med henne  tills  min mobil dog, kunde inte ringa upp för jag va på väg hem till Johanna , Dick.

Om ca två veckorär det dags för APU, det är då praktik , det ska bli kul. valde hemtjänst istället för vårdboende. tycker om att röra på mig , ha nåt att göra hela tiden så jag tyckte att det passade mig bra.
Det bästa av allt var att jag fick en plats här i Bunkeflostrand precis vid skolan finns deras ställe. underbart , nära och bra:)
Ni vet säkert skillanden mellan hemtjänst , vårdboende man kan berätta ändå. Hemtjänst är när man cyklar eller åker bil runt till äldre , hjälper dem där hemma med medicin , mat osv , vårdboende är då när dom äldre bor på ett hem och det e då pga att dom inte klarar av att bo hemma i sina lgh eller hus.
men man gör i princip samma saker.

Jag kommer ha en handledare som lär mig sakerna , jag kommer gå efter hans/hennes schema så det kan bli , tidiga morgna, sena kvällar och antagligen lite helger då och då. men jag e så van vid att jobba helger, kvällar så det e inga problem alls.

CIA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0