skolan och pengar

ja då har jag gått tre dagar i skolan , det känns väldigt bra. vi är 32 st i klassen och det är mest ungdomar i min ålder , alla e jätte trevliga :)
Har hamnat i en jätte bra arbetsgrupp, det känns suveränt. Idag så började lektionerna , det var kul men det känns konstigt att sitta bakom skolbänken igen :)
har redan ett skolarbete som ska lämnas in på fredag , som tur är så är det ett grupparbete . Efter den första lektionen så begavs jag och min grupp till vårt grupprum och satte igång med arbetet, det gick bra. Vi ska bara finslipa det imorgon:) Slutar kl 11.30 i morgon , det är riktigt skönt. Mina tider i skolan är annars 8.30 - 15.30 och det är okej!

Så roligt i söndags när jag skulle hämta min laddare hemma hos sandra och karl som jag hade glömt där i lördags , så kom karl ner för att lämna den till mig och så pratade vi lite smått, så sa han att det kommer gå hur bra som helst nu när jag börja skolan , så sa han att du känner säkert någon i klassen , jag bara nej det tror jag inte... men jag hade fel såklart.sitter i klassrummet i måndags , så vänder jag mig om för att kolla på mina klasskamrater och då sitter anna där från ingenstans , anna har jag då jobbat med på zoozity när jag jobbade där.. helt sjukt alltså. så karl hade ju rätt. kunde inte sluta små skratta när jag tänkte på det :)

Just nu så är man väldigt fattig, ok jag vill  egentligen inte nämna det till nån men känner att jag behöver skriva av mig lite om detta.
Jag har inte fått några pengar från alfa kassan för att arbetsförmedlingen att gjort en tabbe , det dröjer ca 9 veckor innan dom pengarna kommer , sen så ska jag skicka in mina papper till csn i morgon så att det sätter igång. men om jag ska vara ärlig så e jag hellre en fattig student istället för en fattig arbetslös.. för nu vet jag att jag kommer få mina studiepengar när allt e inskickat och fixat. Så det e ju bara att hålla humöret uppe , tänka postivit men det kan vara ganska svårt i mellanåt. det ända positiva är att jag går i skolan och på den utbildningen jag ville gå :) för tillfället!

Så det löser sig för det för det alltid. jag är en tjej som är väldigt glad av mig och snäll och omtänksam och ibland kan jag bara sitta ner och tänka varför livet e så orättvist mot mig! förstår inte det alltså, jag har aldrig gjort något dumt , jag bryr mig om allt och alla.
Så jag tycker att det ska vända..

Vill spola tillbaka bandet ett väldigt bra tag då allt var så himla perfekt och jag mådde så himla bra.men det kommer får jag hoppas.

till nåt annat roligt.. jag har ju funnit kitty i mitt liv , det e sjukt nice. ännu en underbar tjejkompis i mitt liv. har underbara vänner , en till skadar aldrig , att hon e min lilla frisörska :) så på fredag blir det filmkväll nog hemma hos nicke , då ska hon klippa mig och göra mig ännu sötare än vad jag är nu :) hihi... ska känna mig som en sexy lady....

man får hålla hoppet  uppe..

cia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0